13. Geokemian Päivät – Geokemialliset on-site -analyysimenetelmät geologisessa tutkimuksessa

28.11.2018 - 30.11.2018

Aika: 28.–30.11.2018
Paikka: Oulun yliopisto, Oulu

Geokemian Rengas, Vuorimiesyhdistyksen (VMY) geologijaosto, Geologiliitto ja Oulun yliopiston kaivannaisalan tutkimusyksikkö järjestävät 13. Geokemian Päivät marraskuun 2018 lopussa teemalla ”Geokemialliset on-site -analyysimenetelmät geologisessa tutkimuksessa”. Myös muut geokemian analytiikkaan liittyvät esitelmät ovat tervetulleita. Päivien ohjelmassa on kaksipäiväisen seminaarin lisäksi opiskelijoille suunnattu lyhytkurssi (28.11.) kenttäanalysaattoreista (kouluttajana mm. Bruno Lemiere Ranskan geologisesta tutkimuskeskuksesta BRGM:stä) ja temaattinen sessio ”Geologit työelämässä”, joka järjestetään yhteistyössä Geologiliiton kanssa. Kokoustiivistelmät julkaistaan VMY:n B-sarjassa. Lisäksi yrityksille ja organisaatioille tarjotaan mahdollisuus osallistua tapahtumaan näytteilleasettajina (kysy lisää järjestäjiltä).

Osallistumismaksu on 100 € sisältäen materiaalit, lounaat ja ilta- ja aamupäiväkahvit. Opiskelijoiden osallistuminen on maksutonta (edellyttää suullista tai posteriesitystä).

Lisätietoja seminaarista, tiivistelmistä ja esityksistä sekä järjestelyistä saa kokouksen järjestäjiltä, alan lehdistä ja VMY:n verkkosivuilta sekä jäsenkirjeistä.

Pertti Sarala                                                         Pasi Eilu
pertti.sarala(at)gtk.fi                                             pasi.eilu(at)gtk.fi

13th Finnish Geochemical Days – Geochemical on-site analytical methods in geological research

Time: 28–30 November 2018
Place: University of Oulu

Geokemian Rengas, the Finnish Association of Mining and Metallurgical Engineers (VMY), the Finnish Union of Geologists and Oulu Mining School of the University of Oulu are organizing 13th Finnish Geochemical Days at the end of November 2018 with a theme ” Geochemical on-site analytical methods in geological research”. Other presentations on geochemical analysis in geosciences are also welcome. In addition to the two-day seminar, there will be a program focused for students: a short course on geochemical on-site analytical techniques in Wednesday afternoon (invited lecturer Bruno Lemiere from BRGM and others) and ‘geoscientists in work’ special session on Friday afternoon. Abstracts will be published in the special volume of VMY’s B series.

Registration fee is 100 € for normal participants, and free for students requiring active participation (i.e. oral or poster presentation). However, programs on Wednesday and Friday afternoon are free of charge for students.

Further information from the web pages of VMY (www.vuorimiesyhdistys.fi) and organisers.

Pertti Sarala Pertti                                       Pasi Eilu
pertti.sarala(at)gtk.fi                                  pasi.eilu(at)gtk.fi

Organizers: Geokemian Rengas, Vuorimiesyhdistys, Geologiliitto, Geologian tutkimuskeskus, Oulun yliopisto, EAKR-rahotteinen Indika-projekti

Registration