13. Geokemian Päivät – Geokemialliset on-site -analyysimenetelmät geologisessa tutkimuksessa

28.11.2018 - 30.11.2018

Aika: 28.–30.11.2018
Paikka: Oulun yliopisto, Oulu

Geokemian Rengas, Vuorimiesyhdistyksen (VMY) geologijaosto, Geologiliitto ja Oulun yliopiston kaivannaisalan tutkimusyksikkö järjestävät 13. Geokemian Päivät marraskuun 2018 lopussa teemalla ”Geokemialliset on-site -analyysimenetelmät geologisessa tutkimuksessa” täydennettynä muilla geokemian analytiikkaan liittyvillä esityksillä sekä EAKR-rahoitteisen Indika-projektin loppuseminaarilla. Päivien ohjelmassa on kaksipäiväisen seminaarin lisäksi opiskelijoille suunnattu lyhytkurssi (28.11.) kenttäanalysaattoreista (luennoitsijoina Bruno Lemiere BRGM:stä Ranskasta ja Pertti Sarala Oulun yliopistosta) ja temaattinen sessio ”Geoalan osaajat työelämässä”, joka järjestetään yhteistyössä Geologiliiton kanssa. Tarkempi ohjelma on ohessa.

Seminaarin ilmoittautuminen ja tiedot osallistumismaksusta on saatavilla VMY:n verkkosivuilla (www.vuorimiesyhdistys.fi). Osallistumismaksu on 100 € sisältäen materiaalit, lounaat ja ilta- ja aamupäiväkahvit. Opiskelijoiden osallistuminen on maksutonta. Ilmoittautuminen on avoinna VMY:n verkkosivuilla ja ilmoittautumisaika päättyy 23.11.2018.

Esitelmien kieli on suomi tai englanti. Kokoustiivistelmät julkaistaan VMY:n B-sarjassa. Lisäksi yrityksille ja organisaatioille tarjotaan mahdollisuus osallistua tapahtumaan näytteilleasettajina (kysy lisää järjestäjiltä).

Lisätietoja seminaarista, tiivistelmistä ja esityksistä sekä järjestelyistä saa kokouksen järjestäjiltä, alan lehdistä ja VMY:n verkkosivuilta sekä jäsenkirjeistä.

Pertti Sarala                                                         Pasi Eilu
pertti.sarala(at)gtk.fi                                             pasi.eilu(at)gtk.fi

13th Finnish Geochemical Days – Geochemical on-site analytical methods in geological research

Time: 28–30 November 2018
Place: University of Oulu

Geokemian Rengas, the Finnish Association of Mining and Metallurgical Engineers (VMY), the Finnish Union of Geologists and Oulu Mining School of the University of Oulu are organizing 13th Finnish Geochemical Days at the end of November 2018 with a theme ”Geochemical on-site analytical methods in geological research” together with other presentations on geochemical analysis in geosciences as well as the final seminar of the ERDF funded Indika project. In addition to the two-day seminar, there will be a program focused for students: a short course on geochemical on-site analytical techniques in Wednesday afternoon (lecturers Bruno Lemiere, BRGM and Pertti Sarala, Univ. Oulu) and ‘geoscientists in work’ special session on Friday afternoon.

Registration and further information will be available on the web pages of Vuorimiesyhdistys (www.vuorimiesyhdistys.fi). Registration fee is 100 € for normal participants, and free for students. Programs on Wednesday and Friday afternoon are particularly aimed at students. The deadline for registration is Fri 23th Nov 2018.

Official languages are Finnish and English. Abstracts will be published in the special volume of VMY’s B series.

Further information from the web pages of VMY (www.vuorimiesyhdistys.fi) and organisers.

Pertti Sarala Pertti                                       Pasi Eilu
pertti.sarala(at)gtk.fi                                  pasi.eilu(at)gtk.fi

Organizers: Geokemian Rengas, Vuorimiesyhdistys, Geologiliitto, Geologian tutkimuskeskus, Oulun yliopisto, EAKR-rahotteinen Indika-projekti

Liitetiedosto:

Registration
Participation
Registration fee is 100 € for normal participants, and free for students requiring active participation (i.e. oral or poster presentation). However, programs on Wednesday and Friday afternoon are free of charge for students.
A short course for students on geochemical on-site analytical techniques in Wednesday afternoon