Metallurgijaoston syysseminaari 25.11.2019 – Digitaalista metallurgiaa Oulusta

Tapahtuma-aika: 25.11.2019

Metallurgijaoston syysseminaari 25.11.2019 – Digitaalista metallurgiaa Oulusta

Oulun Yliopistosta metallurgit ovat perinteisesti työllistyneet erityisesti Raaheen ja Tornioon. Digitalisaatio on muokannut maailmaa voimakkaasti ja Suomalainen metallurginen teollisuus on toki kehityksessä mukana. Oulun Yliopiston yhteyteen on muodostunut mielenkiintoisia startup-yhtiöitä, jotka yhdistävät metallurgiaa ja digitalisaatiota ihan uudella tavalla. Tämä kehitys on heijastunut myös metallurgian opetukseen Oulun yliopistossa. Tulevaisuudessa tulee olemaan enemmän kysyntää moniosaajille, eli ”digitaalisille metallurgeille”, jotka toimivat luontevasti sekä perinteisissä isoissa metallurgian alan yhtiössä sekä ketterissä startup firmoissa.

Paikka: Tellus Business Kitchen – Oulun Yliopisto Linnanmaa

Aika: 25.11.2019 klo 15.00 – 18.00

Ohjelma:

– Tilaisuuden avaus

– Oulun yliopiston prosessimetallurgian tutkimusyksikkö – Digitaalisuus osana metallurgian tutkimusta (Timo Fabritius)

– Luxmet – See into the light (Mikko Jokinen/Matti Aula)

– Timegate – Spektroskopiaa metallurgisessa teollisuudessa (Miia Mikkonen)

– Sapotech – Image prosessing and laser technologies (Juha Roininen/Hannu Suopajärvi)

– Loppukeskustelu

Tilaisuudessa on tarjolla juotavaa ja naposteltavaa. Ilmoittautumiset tästä linkistä 18.11. mennessä. Seminaari on ilmainen, jaoston jäsenille on varattu 40 paikkaa.

Lisätietoa seminaarista Lauri Närheltä puh. 040 189 6868