Metallurgijaoston syysseminaari 11.11.2020: Hiilineutraali Suomi 2035 – metallurgisen teollisuuden rooli

Tapahtuma-aika: 11.11.2020 - 11.11.2020

Metallurgijaosto joutui harmillisesti perumaan vuoden 2020 kesäretken koronasta johtuen. Perinteisen syysseminaarin osalta voimme ilolla ilmoittaa, että se järjestetään marraskuussa virtuaalisena.

Suomen hallitus on asettanut tavoitteen, että Suomi on hiilineutraali vuonna 2035 ja hiilinegatiivinen nopeasti sen jälkeen. Syysseminaarissa pohditaan, mikä on Suomen metallurgisen teollisuuden rooli Suomen CO2-päästöissä. Seminaarissa on neljä esitystä: ensimmäisessä käydään läpi isoa tilannekuvaa ja seuraavissa esityksissä käydään läpi keissien kautta metallurgiselle teollisuudelle ominaisia osa-alueita, joilla voidaan minimoida CO2-päästöjä.

Paikka: Microsoft Teams -kokous
Aika: Keskiviikko 11.11.2020 klo 13.00 – 16.00

Alustava ohjelma:

• Tilaisuuden avaus
  • Teollisuuden rooli osana hiilineutraalisuustavoitteita – TkT Ilkka Hannula, VTT
  • SSAB:n matka kohti fossiilivapaata terästä – Process development manager Jarmo Lilja, SSAB Group
  • Terästeollisuuden sivuvirtojen hyödyntäminen: tutkimuksesta teknologioihin SYMMET-projektissa – Tutkijatohtori TkT Aleksi Laukka, Oulun yliopisto
  • Heating steel with hydrogen and oxygen – EVP Group Marketing & Technology Göran Nyström, Ovako AB
  • Loppukeskustelu

Tilaisuus järjestetään virtuaalisesti Microsoft Teams -kokouksena. Liity seminaariin TÄSTÄ LINKISTÄ

Tiedoksi: Teams-kokoukseen voi osallistua ilman, että tietokoneella tai tabletissa on asennettuna Teams, sillä Teams toimii myös verkkoselaimessa.

Lisätietoa seminaarista: Lauri Närhi puh. 040 189 6868

Seminaarin materiaalit:

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.