11.11.2020 – 11.11.2020

Metallurgijaoston syysseminaari 11.11.2020: Hiilineutraali Suomi 2035 – metallurgisen teollisuuden rooli

Metallurgijaosto joutui harmillisesti perumaan vuoden 2020 kesäretken koronasta johtuen. Perinteisen syysseminaarin osalta voimme ilolla ilmoittaa, että se järjestetään marraskuussa virtuaalisena.

Suomen hallitus on asettanut tavoitteen, että Suomi on hiilineutraali vuonna 2035 ja hiilinegatiivinen nopeasti sen jälkeen. Syysseminaarissa pohditaan, mikä on Suomen metallurgisen teollisuuden rooli Suomen CO2-päästöissä. Seminaarissa on neljä esitystä: ensimmäisessä käydään läpi isoa tilannekuvaa ja seuraavissa esityksissä käydään läpi keissien kautta metallurgiselle teollisuudelle ominaisia osa-alueita, joilla voidaan minimoida CO2-päästöjä.

Paikka: Microsoft Teams -kokous
Aika: Keskiviikko 11.11.2020 klo 13.00 – 16.00

Alustava ohjelma:

• Tilaisuuden avaus
  • Teollisuuden rooli osana hiilineutraalisuustavoitteita – VTT, Ilkka Hannula (yleiskuva aiheesta)
  • SSAB, Harri Leppänen (case: pelkistimet)
  • Symmet-hanke (case: sivuvirrat)
  • Ovako-AGA esitys (case: polttoaineet)
  • Loppukeskustelu

Tilaisuus järjestetään virtuaalisesti Microsoft Teams -kokouksena. Lähetämme lokakuussa tarkemmat tiedot miten seminaariin ilmoittaudutaan ja osallistutaan. Tiedoksi: Teams-kokoukseen voi osallistua ilman, että tietokoneella tai tabletissa on asennettuna Teams, sillä Teams toimii myös verkkoselaimessa.

Lisätietoa seminaarista: Lauri Närhi puh. 040 189 6868